ЮНЕСКО білім беруді жаһандық қайта құру туралы ойлануды ұсынады

ЮНЕСКО білім беруді жаһандық қайта құру туралы ойлануды ұсынады

ЮНЕСКО білім беруді жаһандық қайта құру туралы ойлануды ұсынады  

Екі жыл бойы ЮНЕСКО шақырған түрлі елдердің сарапшылары білім берудің болашағын талқылап, адамзатқа осы салада жаңа әлеуметтік келісім қажет: Болашақ мектебі уақыт талаптарына сай болуы керек деген қорытындыға келді. 2021 жылғы 10 қарашада жарияланған ЮНЕСКО баяндамасында нақты ұсынымдар бар. 

Жаһандық теңсіздік және Біз неге, қалай, не үшін, қайда және қашан үйренетініміз туралы сұрақтарға қайта жауап берудің шұғыл қажеттілігі Білім бізге бейбіт, әділ және тұрақты болашақты қалыптастыруға көмектесу міндетін әлі шеше алмайтынын көрсетеді.

Сарапшылар талқылаған бірінші нәрсе - бұл ұжымдық әл-ауқаттың тірегі болып табылатын мектептер 

Командада жұмыс істей алатын, оқыту тәсілдерін еркін таңдауға, жаңа зерттеулердің нәтижелерін үнемі талдауға және өз біліктілігін арттыруға, сондай-ақ қоғамдық пікірталастарға қатысуға тиіс мұғалімдерге қойылатын жаңа талап. 

Мектеп, ЮНЕСКО-да айтылғандай, қорғалатын білім беру нысаны болуы керек және адамдардың әртүрлі топтарын біріктіретін және олармен басқа жерде таныса алмайтын міндеттер мен мүмкіндіктер ашатын алаңға айналуы керек. 

Мектеп ғимараты, оның ішкі үй-жайлары, жұмыс уақыты, кестесі және оқушылар топтары адамдардың бірлесіп жұмыс істеуіне, осындай өзара іс-қимыл жасауға мүмкіндік беретіндей етіп қайта құрылуы тиіс. 

Оқытуда маңызды рөл атқаратын цифрлық технологиялар оның орнына емес, мектеп процесін қолдау үшін пайдаланылуы тиіс. Мектептер адам құқықтарын қамтамасыз ете отырып және тұрақты даму мен көміртекті бейтараптықтың үлгісін көрсете отырып, біз ұмтылатын болашақтың үлгісі болуға тиіс.

Оқу туралы жаңа - өмір бойы оқу

Адамдар өмірдің кез-келген кезеңінде білім ала алуы керек. Бұл үшін баяндама авторлары атап өткендей, біз адам жасаған табиғи және виртуалды кеңістікті олардың әрқайсысының жақсы жақтарын қолдана отырып біріктіруіміз керек. 

Осы міндеттерді орындау үшін елдер үкіметтеріне жауапкершілік жүктеледі.  білім беруді мемлекеттік қаржыландыру және реттеу саласындағы әлеуетін одан әрі нығайту қажет, делінген баяндамада. 

Білім алу құқығы ұғымын ақпаратқа, мәдениетке, ғылымға және интернетке қосылу мүмкіндіктеріне қол жеткізу құқығын қоса отырып кеңейту керек.

Жаңа әлеуметтік шарт қажет 

Халықаралық қоғамдастық білім беру саласында жаңа әлеуметтік шарт жасасу үшін қажетті ортақ мақсаттарды, нормалар мен стандарттарды келісуде мемлекеттерге көмек көрсетуде негізгі рөл атқаруы тиіс. Босқындардың, көшіп-қонушылардың және халықтың басқа да осал топтарының білім алуына ерекше назар аударылуға тиіс. 

Жаңа әлеуметтік шарт кемсітушілік пен гендерлік теңсіздікті еңсеруге тиіс. Мамандардың пікірінше, оны ұстау жұмыстарына халықтың барлық топтарының өкілдері, соның ішінде балалар, жастар, ата-аналар, мұғалімдер, зерттеушілер, белсенділер, жұмыс берушілер, мәдениет және дін қайраткерлері қатысуы өте маңызды.

Бұл тек бастамасы 

Баяндамада үш негізгі сұраққа жауаптар ұсынылады:
- Өзгеріссіз не қалдыруға болады? 
- Неден бас тарту керек? 
- Шығармашылық қайта ойлауды не қажет? 

Бірақ құжатта келтірілген ұсыныстар тек бастамасы ғана. Есеп-бұл дайын бағдарлама емес, ойлау мен шығармашылыққа шақыру. Бұл мәселелер бүкіл әлем бойынша қоғамдастықтарда, елдерде, мектептерде, білім беру бағдарламалары мен жүйелерінің аясында талқылануы тиіс. ЮНЕСКО – да білім беру саласындағы жаңа әлеуметтік шартты әзірлеу-біздің болашағымызды бірлесіп қайта пайымдаудың маңызды қадамы деп санайды.