фото: https://pixabay.com/ru/
Ғалымдар білім деңгейі мен адамдардың өмір сүру ұзақтығы арасындағы байланысты бұрыннан байқаған. Жаңа зерттеу көрсеткендей, қосымша оқу жылдары өлім қаупінің төмендеуімен ғана емес, сонымен қатар биологиялық қартаюдың баяулауымен де байланысты.
Мета-анализ нәтижелері бойынша 600-ден астам ғылыми жұмыстар анықталды.
Білім адамның жасына, жынысына, тұрғылықты жеріне және әлеуметтік-демографиялық жағдайына қарамастан өмірін ұзартады. Дегенмен, бұл байланыстың механизмі әлі толық түсінілмеген.
Колумбия университетінің Джозеф Мейлман атындағы қоғамдық денсаулық сақтау мектебінің зерттеушілері және АҚШ, Норвегия және Ұлыбританияның тағы бірнеше медициналық және зерттеу орталықтарының мамандары адамдарды көбірек білім алуға ынталандыру салауатты ұзақ өмір сүруге ықпал ете алатынын анықтауға тырысты.
Jama Network open жариялаған жаңа жұмыста ғалымдар Фремингем жүрегін зерттеу (Framingham Heart Study) деректерін пайдаланды. Массачусетс штатының (АҚШ) Фремингем қаласының тұрғындары арасындағы бұл көпжылдық зерттеу 1948 жылдан бері жүргізіліп келеді және қатысушылардың үш буынын қамтыды.
Алдыңғы жұмыстардан авторлар генетикалық және әлеуметтік тұқым қуалаушылықтың адамның білім деңгейіне әсері және осы факторлардың қартаю қарқынына әсер етуі туралы білген. Сондықтан ғалымдар өз талдауларында ұрпақтар арасындағы білім беру ұтқырлығы, биологиялық қартаю және өлім-жітім байланыстарын бақылауға шешім қабылдады.
Барлық дәрігерлер Фремингем зерттеуі 3101 адамды қамтыды. Зерттеушілер білім беру ұтқырлығының деңгейін, яғни ата-аналар мен балалар арасындағы білім айырмашылығын әртүрлі ұрпақ өкілдерінің деректерін салыстыру арқылы анықтады. Сонымен қатар, қатысушылардың қан анализінен алынған геномдық деректері биологиялық қартаю жылдамдығын есептеуге мүмкіндік беретін dunedinpace алгоритмін қолданды. Сондай-ақ зерттеушілер өлім мен өмір сүру ұзақтығының статистикасын зерттеді.
Осы мәліметтерді біріктіру және мұқият талдау, ғалымдар білім қартаюды тежеуге қабілетті деген қорытындыға келді. Сонымен, оқудың әр екі жылында ата-аналармен салыстырғанда Фремингем зерттеуіне қатысушылардың биологиялық қартаю қарқыны екі-үш пайызға баяулады. Бұл өз кезегінде өлім қаупінің шамамен 10 пайызға төмендеуін қамтамасыз етті.
Үлкен білім мен сау қартаю траекториялары арасындағы байланыс ұрпақтар арасында ұқсас болды және бір отбасылық балаларды салыстыру кезінде сақталды. Басқаша айтқанда, білім беру ұтқырлығы жоғары бауырлар өздерінің білімі төмен сиблингтерге қарағанда баяу қартаяды және дені сау болады.
"Нәтижелер білім беру шаралары биологиялық қартаю қарқынын бәсеңдетеді және ұзақ өмір сүруге ықпал етеді деген гипотезаны қолдайды. Бірақ бұл тұжырымдарды растау үшін эксперименттік деректер қажет", - деп қорытындылады зерттеу авторларының бірі Глория Граф (Gloria Graf).
Пікірлер
Комментарий қалдыру үшін порталға тіркеліңіз немесе кіріңіз
Авторизация через