Неліктен бұл болып жатқанын түсінеміз
Энергетика министрлігінің мәліметінше, елімізде ағымдағы жылдың 8 айында 3,270 млн тонна дизель отыны өндірілді, бұл өткен жылдың осы кезеңімен салыстырғанда 9% - ға артық. Алайда дизель отынының тапшылығы сақталуда. Неліктен бұл болып жатқанын түсінеміз.
Мұның себебі Үкіметте 2021 жылы дизель отынын тұтынудың айтарлықтай артуымен түсіндіріледі. Мәселен, тамызда 520 мың тоннаға жуық көлемде тұтыну шыңы тіркелді (2020 жылға қарағанда 84 мың тоннаға артық).
"Біз Қазақстанда шекара маңындағы облыстарда тұтынудың күрт өсуін көріп отырмыз. Егер Біз Қазақстанның шекарасын жапсақ, ішкі қажеттілікті 100% - ға қамтамасыз ете алар едік. Бірақ біз арқылы транзиттік көлік өтеді",-деді Энергетика вице-министрі Әсет Мағауов жақында өткен баспасөз мәслихатында.
Министрлікте мұндай өсім транзиттік жүк тасымалының өсуімен байланысты. Шетелдік жүргізушілер біздің елімізде үлкен көліктерге жанармай құюды жөн көреді. Себебі, Қазақстанда дизель отынының бағасы Ресей, Өзбекстан және Қырғызстанға қарағанда төмен. Біздің елдеріміз арасындағы отын бағасының диспаритеті-салалық сарапшылардың пікірінше, Қазақстанда үнемі туындайтын проблема.
Көрші елдермен баға теңгерімсіздігі мәселесі шешілмейінше, энергетикалық сарапшы Олжас Байділдинов "дизель отыны тапшылығының толқыны елді жауып тастайтынына"сенімді.
"Жаңғыртылғанға дейін біздің МӨЗ жылына 4 млн тонна дизель отынын өндірді, 2021 жылдың қорытындысы бойынша 4,9 млн тонна болады деп күтілуде. Бірақ бұл жеткіліксіз. Бұл біздің ЖЖМ-ды басқа елдерге шығару ісі. Көршілермен айырмашылық ұзақ уақыт бойы өсіп келеді, ал Қазақстанда баға тұрақты болып қалды. Қазір Қырғызстанда дизель бағасы литріне 260 теңгеден жоғары, Ресейде –280–300 теңге, Өзбекстанда – 360 теңгеден жоғары, Қытайда – 440 теңгеден жоғары. Мұндай жағдайда ЖЖМ" сұр "экспорты жалғасуда, өйткені бұл табысты бизнес", – дейді Байділдинов.
Елді отынмен қамтамасыз ету үшін Ресейден импорт қажет. Бірақ сол жерден дизель отыны салық жүктемесінің айырмасын ескере отырып, литріне 260-270 теңгеден арзан болмайды. Тиісінше, мұның бәрі Қазақстандағы ЖЖМ құнына әсер етеді. Қазір отын бағасының айырмашылығы Ресеймен 100 теңге, Өзбекстанмен — 70-80 теңге. Республиканың ЖМҚС ірі желілері бағаны литріне 207-210 теңге деңгейінде ұстап отыр, қалған желілер — 230-240 теңге.
"Отын-бұл акциздік тауар, ал отынға акциздер бізде Ресейге қарағанда төмен, сондықтан экспорт өсуде, кем дегенде – "сұр" экспорт. Жанармай арзан сатылатын жерде сатылады. Сондықтан да тапшылық туындауда", - дейді"OilGasProject" ЖШС директоры Жарас Ахметов.
Өңірлерде жекелеген ЖМҚС бағасының айтарлықтай өсуі туралы ақпарат мезгіл-мезгіл пайда болады. Бұған жауап ретінде дизель отыны нарығындағы монополияға қарсы бақылау аясында бұрын бағаның төмендегені туралы хабарлама шығарылған болатын. Мұнай базаларын, көтерме және бөлшек сауда жеткізушілерін дизель отынын өткізуді шектеудің негізділігі және оны Қазақстаннан тыс жерлерге шығару мүмкіндігі тұрғысынан тексеру жүргізілуде.
"Энергетика министрлігі дизель отынын шетелге қайта экспорттады", –деп түсіндірді экономист Сергей Смирнов, мұнай-газ нарығының сарапшысы. - 2019 жылы дизель отынының экспорты болған жоқ, 2020 жылы ол экспорттала бастады. 2021 жылдың 7 айында өткен жылы экспортталған барлық көлемнің 90% дерлік экспортталды".
Тапшылық проблемасын шешу және ішкі нарықты толық қамтамасыз ету үшін Үкімет дизель отынын экспорттауға тыйым салды. Сонымен қатар, Ресейден жеткізілімдер артты — қазан айының бірінші жартысында Қазақстан Ресей базаларынан шамамен 32 мың тонна импорттады.
Павлодар МӨЗ-ін жоспарлы жөндеуді кейінгі мерзімге ауыстыру жағдайды біршама жеңілдетті. Алайда зауыттың мұнайды бастапқы өңдеу кешенінің технологиялық колоннасының қызмет ету мерзімі 2021 жылдың соңында аяқталады, сондықтан аязға дейін жөндеу жұмыстарын жүргізу өте маңызды болды. Сондықтан 9 қазаннан 4 қарашаға дейін МӨЗ жұмысын тоқтатты.
Қыркүйек айының қорытындысы бойынша республиканың барлық ПНЗ-да жинау науқандары кезінде отын жеткізуге өтінімдер жабылды. Фермерлерге жеткізілімдер нарықтағыдан төмен баға бойынша басым негізде жүзеге асырылды. Және бұл айтарлықтай бұралумен орындарда отынды қайта сату фактілерін жоққа шығармайды. Павлодар мұнай өңдеу зауытында жөндеу жұмыстары аяқталғаннан кейін барлық үш зауыт ішкі нарық үшін қажетті отын көлемін қамтамасыз ете алады деп күтілуде.
Пікірлер
Комментарий қалдыру үшін порталға тіркеліңіз немесе кіріңіз
Авторизация через