Мемлекет

Аяқ киімдер таңбаланады

  Аяқ киімдер таңбаланады

Аяқ  киімдер таңбаланады

Аяқ киімді міндетті түрде таңбалау 2021 жылдың 1 қарашасынан бастап енгізіледі.

2021 жылғы 1 қарашадан бастап Қазақстан аумағына таңбаланбаған аяқ киім өндіруге және әкелуге тыйым салынады. Бөлшек бизнес 2022 жылдың 1 қарашасына дейін таңбаланбаған тауарлардың қалдықтарын сатуға мүмкіндік алады.

Бұрын міндетті сандық таңбалау 2021 жылдың шілдесінде енгізіледі деп болжанған болатын. Бірақ көптеген импорттаушылар алты айға күзгі-қысқы маусымда шетелдік өндірушілерден тауарларға тапсырыс береді. Сондықтан көктемде тапсырыс берілген таңбаланбаған аяқ киімнің ҚР шекарасын 1 шілдеге дейін кесіп өтпеу қаупі туындады.

"Бизнестің инновацияға мұқият дайындалуы үшін бес ай және таңбаланбаған тауарлардың қалдықтарын сату үшін бір жылдан астам уақыт бар. Кәсіпкерлер үшін тәулік бойы цифрлық таңбалау бойынша жедел желі жұмыс істейді. Цифрлық экономиканы дамыту орталығы үнемі мамандандырылған вебинарлар өткізеді. Сала өкілдеріне жеке кеңестер береді. Аяқ киімді цифрлық таңбалау туралы пайдалы ақпарат markirovka.kz. мамандандырылған порталда орналастырылады. Сондықтан әрбір өндіруші мен импорттаушының нарықтағы жұмыстың жаңа ережелеріне мұқият дайындалу мүмкіндігі мен уақыты бар", - дейді цифрлық экономиканы дамыту орталығының бас директоры Бикеш Құрманғалиева.

Міндетті цифрлық таңбалауды енгізуге кеден қоймалары да дайындалуда. Олардың аумағында кедендік рәсімдер кезінде шетелдк дайындаушы зауыттарда таңбаланбаған тауарға Data Matrix цифрлық коды бар стикерлер немесе этикеткалар қолданылатын болады.

Естеріңізге сала кетейік, тауарларды цифрлық таңбалау – бұл ЕАЭО деңгейінде жүзеге асырылатын ұлтаралық жоба. Аяқ киім саласы ҚР-да міндетті цифрлық таңбалау енгізілген алғашқылардың бірі болды. Мұндай шешім нарықтағы контрафактілік деңгейін ескере отырып қабылданды. ҚР ҚМ Мемлекеттік кірістер комитетінің деректері бойынша аяқ киімнің көлеңкелі нарығы жалпы көлемнің шамамен 48,5% - ын құрайды. Аяқ киімнің сандық таңбалануы нарықты "ағартуға" және оны контрафактіден тазартуға ықпал етеді. Бұдан басқа, аталған шара қоғамдық бақылауды күшейтуге мүмкіндік береді. Naqty Onim мобильді қосымшасы арқылы тұтынушылар таңбаланған тауардың түпнұсқалығын оңай тексере алады.

Аяқ киімнің бір жұбы үшін таңбалау кодының құны 2,68 теңгені құрайды.

Міндетті сандық таңбалануы енгізілгеннен кейін, барлық өндірушілер мен импорттаушылар тауарларды таңбалау мен бақылаудың ақпараттық жүйесіне тіркелуі керек. Таңбалау кодтарын құру үшін жүйеге өндірілген және импортталатын өнім туралы ақпаратты енгізу қажет. Осындай бір кодтың құны 2,68 теңгені құрайды. Бұл туралы іскери ақпарат орталығы Kapital.kz цифрлық экономиканы дамыту орталығының баспасөз қызметі хабарлады.

Цифрлық экономиканы дамыту орталығы Қазақстан үшін аяқ киім шығаратын 45 шетелдік зауытпен келіссөздер жүргізді. Олардың көпшілігі бір жарым жылдан бері Ресей нарығына арналған аяқ киімді таңбалап келеді және Қазақстанның осындай жаңашылдықтарына дайын. Қазақстандық аяқ киім импортының 61% - ы келетін қытай зауыттарын таңбалау Қызметтерінің құны бір жұп үшін 70 теңгені құрайды. Түрік зауыттары Қазақстан үшін аяқ киімді 70-100 теңгеге таңбалауға дайын. Итальяндық зауыттарда таңбалаудың ең қымбат қызметтері-шамамен 300-400 теңге. Осы елден Қазақстанға импорттың жалпы көлемінің 0,3% ғана әкелінеді.

Орталықта импорттаушылардың Қазақстанға өнімді әкелу кезінде кедендік қоймада таңбалау қызметіне тапсырыс беруге мүмкіндігі бар екенін түсіндірді. Қызметтер импорттаушыға жалпы көлеміне байланысты бір жұп үшін 30-дан 300 теңгеге дейін тұрады. Бұл сомаға жөнелтуге, сақтауға, буып-түюге, стикеттеуге, сканерлеуге және есепке алуға арналған қосымша шығындар да кіреді. Орташа алғанда, өндірушілер мен импорттаушылар үшін таңбалауға байланысты шығындар бір жұп аяқ киім құнының 0,1-2,5% құрайды.      

"Цифрлық таңбалауды енгізу - нарықты контрафактіден тазартудың оңтайлы нұсқасы. Ресми мәліметтер бойынша, оның үлесі қазір 48,5% құрайды, бұл нарықтағы барлық тауарлардың жартысына жуығы. Цифрлық таңбалаудың артықшылығы-ол аяқ киімнің әрбір жұбын сәйкестендіруге және оны адам факторының әсерінсіз тауар өткізу тізбегі бойынша бақылауға мүмкіндік береді", - деп түсіндірді орталықта.

Тауарға Data Matrix коды бар стикер немесе заттаңба кедендік рәсімдерден өткенге дейін - не басқа елдегі өндірісте, не ҚР аумағындағы кеден қоймасында жағу қажет болады. Data Matrix коды тікелей аяқ киімге, сондай-ақ тауарлық белгіге немесе тұтынушы қаптамасына қолданылуы мүмкін. Тұтынушы Data Matrix кодын арнайы мобильді қосымшамен сканерлеп, өнім туралы толық ақпарат ала алады және оның заңдылығын тексере алады.

Дерек көзі: Капитал кз

Достарыңызбен бөлісіңіз

Пікір қалдыру