Қазақстандықтар 2024 жылы ойын-сауыққа шамамен Т73 млрд жұмсаған

Қазақстандықтар 2024 жылы ойын-сауыққа шамамен Т73 млрд жұмсаған
фото: https://pixabay.com/ru/

Бұл туралы "Freedom Ticketon" билеттерді онлайн-сату сервисінің бас директоры Виктория Торгунакова Freedom practicum: Алматыда өткен трендтерді, технологияларды және аналитиканы талдау семинары аясында хабарлады.

Спикер Қазақстандағы ойын-сауық нарығына қысқаша шолу жасады. Виктория Торгунакова "Freedom Ticketon" мәліметтері бойынша, шамамен 5 млн қазақстандық жылына кемінде бір рет ойын-сауық іс-шараларына қатысады, ал шамамен 3 млн адам мұны тұрақты негізде жасайды. 2 миллионнан астам отандастар іс-шараларға билеттерді "Freedom Ticketon"платформасы арқылы сатып алады.

 Орташа алғанда, қазақстандықтар кез-келген сипаттағы ойын-сауық іс-шараларына 2024 жылы айына 11 801 теңге жұмсаған. Компанияның мәліметінше, олардың ойын-сауық, мәдениет және өнерге жұмсаған жалпы шығындары 2024 жылы 73 млрд теңгені құрады. Бұл өткен жылмен салыстырғанда 16,1 млрд теңгеге (28%) артық және компания бір жыл бұрын болжағаннан 3,8 млрд теңгеге жоғары. Сондай-ақ, ол өткен жылы кинопрокат нарығы 35% - дан астам өскенін атап өтті.  Гастрольдік іс - шаралар, керісінше, қарқынын бәсеңдетті-бір жыл бұрынғы 66% - ға қарсы өсімнің тек 17% - ы.

 Өткен жылы "Freedom Ticketon" платформасы 2023 жылға (2,9 млн) қарағанда екі есеге жуық билет (5,6 млн) сатты. Компанияның айналымы 2024 жылы 25,4 млрд теңгені құрады. Бір қызығы, билеттер сатып алынатын іс-шаралардың негізгі үлесі Астанада (50,6%), Алматыда (48,1%) және Қарағандыда (33%) өтуде.

Виктория сонымен қатар Қазақстандағы транзакциялар саны бойынша ойын-сауықтың барлық салаларының ішінде киноиндустрия көш бастап тұрғанын атап өтті. Бұл бос уақыттың ең көп таралған түрі болып қала береді. Одан кейін концерттер-арқылы Ticketon.kz 700 мыңнан астам билет сатылды.

Эстрада жұлдыздарының қойылымдары мен театр қойылымдары жарты миллионнан астам билет сатты. Егер осы іріктемеге қалалар бойынша қарайтын болсақ, онда транзакциялардың ең жоғары көрсеткіштері бар үлкен экранда фильмдерді көруді ұнататындар Павлодар (68,3%) және Шымкент (64,1%) тұрғындары болды. Спорттық іс-шаралар бойынша ең көп транзакциялар Ақтөбеде жасалды (57,9%).

"Freedom Ticketon" хабарлағандай, 2024 жылы кинопрокат, бұрынғы жылдардағыдай, сатылымның негізгі үлесін алады - Ойын-сауық нарығындағы барлық оқиғалардың 65,4% ақшалай түрде. Бұдан кейін гастрольдік іс – шаралар - 23,9%, театрлық іс – шаралар-4,08%, спорттық іс-шаралар-2,05% өтеді. 2023 жылмен салыстырғанда спорттық іс-шаралар кинопрокаттың пайдасына 4% - дан жартысына жуығын жоғалтты. Бұл ретте, 2024 жылы іс-шаралар саны бойынша ең үлкен, рекордтық өсімді көрсетіп, 102% - ға жетті. Өткізілген гастрольдік іс-шаралар саны 49% - ға өсті.

Концерттік іс-шаралар теріс динамиканы көрсетті, олар 2023 жылмен салыстырғанда 2% - ға аз өткізілді.  Егер өткен жылы 3155 концерт болса, 2024 жылы - 3115. Бұл ретте Қазақстанға шақырылған әртістердің концерттерінің ауқымы мен мәртебесі айтарлықтай өскенін атап өткен жөн.

2024 жылы кинопрокат нарығында қазақстандық фильмдердің саны 2023 жылмен салыстырғанда 103-ке дейін өсті (72) және шетелдік фильмдердің 80% - қарсы нарықтың 20% иеленді. Отандық фильмдер жалпы айналымның үштен бірінен астамын - 18,4 млрд теңгені, ал шетелдік  фильмдер  29,2  млрд  теңгені  жинады.

Шетелдік фильмдерден алынатын алымдардың үлесі қазақстандық фильмдермен  салыстырғанда 61% – 3 құрады -39%. Өткен жылдың ең  сұранысқа ие фильмі "Моана 2" болды, ол кассадан 1,85 млрд теңге жинады. 2024 жылы келушілер бойынша Фильмдер рейтингінде екінші орынды 1,72 млрд теңге жинап, отандық "Дәстүр" фильмі, үшінші орында – 1,70 млрд теңгеден "Веном: соңғы би" фильмі иеленді.

Астанадағы ең танымал фильм "Кунг-фу Панда 4" анимациялық фильмі болды. Ал Алматыда отандық "Пейіш" көш бастады. Жұмақ ананның табанының астындасы". Шымкентте, Таразда және Қызылордада қазақстандық "Жездуха" фильмін Павлодар мен Қостанайда "Кунг-фу Панда 4"мультфильмінің сеанстарына жиі қатысатын.

Өткен жылы sold out (билеттерді толық сату) деп белгіленген оқиғалар тек онлайн режимінде келесідей бөлінді. Соңғы жылдары танымал болған GIC-мәдениет фестивалі – Comic Con Astana 2024 (сатылған барлық билеттердің 38 879) бірінші орынды иеленді. Бір қызығы, танымал қазақстандық гик-фестивальге сатылған билеттер саны Лисаков, Жітіқара, Шахтинск, Арал немесе Ақсай сияқты қалалардың тұрғындарына  жеткілікті  болар  еді.

Екінші орында-әлемге әйгілі қазақстандық жұлдыз Димаш Құдайбергеннің Астанадағы концерті. Үшіншіден бесінші орынға футбол матчтарына сату бөлінді, оның екеуіне Ақтөбе футболшылары қатысты: "Ақтөбе" ФК - "Қайсар" ФК, "Ақтөбе" ФК - "Елім-ай" ФК , Норвегия – Қазақстан.

Компания жүргізген клиенттердің дәстүрлі сауалнамаларының нәтижелері мынаны көрсетті. Көбінесе респонденттер кинотеатрларға барғысы келеді, ал қоғамдық дәрістер мен семинарлар сирек кездеседі. Сауалнамаға қатысқандардың көпшілігі 2024 жылы ұсынылған барлық тірі жанрлардың ішінен поп-музыканы таңдады.

Кинотеатрларға барудан бас тартудың негізгі себептері бос уақыттың жетіспеушілігі болды, спорттық іс – шаралардан-қызықты ұсыныстар болған жоқ, театр қойылымдарынан-бос уақыттың бұл түрі қызықты емес немесе олар сауалнамаға қатысқан адамдардың қалаларында өткізілмеген.

Сонымен қатар, пайдаланушылар кинотеатрға билет үшін 1500 - ден 2500 теңгеге дейін, театрға - 5000 теңгеден астам, музыкалық концерттерге-5000-нан 10 000 теңгеге дейін төлеуге дайын, ал егер билеттердің құны 2000-нан 5000 теңгеге дейін өзгерсе, спорттық іс-шараларға қатысуға дайын.