Жол және көлік

Бөлісу

Елдегі автопарктің 63,4 процентін ескі көліктер құрайды

  Елдегі автопарктің 63,4 процентін ескі көліктер құрайды

Елдегі автопарктің 63,4 процентін ескі көліктер құрайды

Жаңа автомобильдердің үлесі (үш жылдан аз) бір жыл бұрынғы 12%-пен салыстырғанда 13,6% құрады

Жыл басында 10 жылдан астам қолданыста болған жеңіл автомобильдер елдегі автопарктің 63,4%-ін иеленген еді. Ал бұл көрсеткіш бір жыл бұрынғы 64,5%-і құрады. Бұл 2,4 млн көлік, бір жыл бұрынғыға қарағанда 3,5%-ке аз. Ал жаңа автомобильдердің үлесі (үш жылдан аз) бір жыл бұрынғы 12%-пен салыстырғанда 13,6% құрады. Бұл - 516,8 мың "темір тұлпар", жылына плюс 11,7%. Жалпы, елдегі тіркелген жеңіл автомобильдер саны бір жыл ішінде 1,9%-ке, жыл басында 3,8 млн көлікке дейін қысқарды.

Бұл ретте биыл ҚР стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі ұлттық статистика бюросы жеңіл автомобильдер бойынша әдіснаманы және деректерді өзгертті. Атап айтқанда, жылдың наурыз айына қарай елдегі барлық жеңіл автомобильдердің жартысы жай ғана жылы жаңа емес емес, 20 жылдан асқаны (шамамен 2 млн көлік) туралы дерек пайда болды.

Елдегі автопаркті автомобильді бастапқы тіркеу үшін алым едәуір төмендеген, сондай-ақ кәдеге жарату алымын азайтқан немесе одан бас тартқан жағдайда жаңартуға болады деген болжамдар айтылуда.

Алайда бастапқы тіркеу үшін алымның қазіргі уақытта ҚР нарығына тек авариялық - қауіпті және ескірген автомобильдерді жібермеуге тікелей арналғанын, іс жүзінде елдің автопаркін сапалы жақсартуға қабілетті жаңа автоны сатып алушыларға әсер етпейді.

Мәселен, үш жылға дейінгі автомобильдер үшін бастапқы тіркеу алымдары 50 АЕК-ті ғана құрайды, 153 мың теңгеден сәл асады. Сонымен қатар екі жасқа дейінгі автомобильді тіркеу тек 0,25 АЕК-ке тең. Ал үш жылдан асқан авто үшін көрсеткіш – 500 АЕК.

Осылайша, төлемдердің бұл түрі іс жүзінде тек ескі "темір тұлпар" үшін "сүзгі" ретінде қызмет етеді. Сонымен қатар кәдеге жарату алымы 50%-ке төмендеді. Жаңа мөлшерлеме қозғалтқыш көлеміне байланысты 230 мыңнан 1,8 млн теңгеге дейін өзгеріп отырады.

Ескере кететіні: елімізде кәдеге жарату алымын еуропалықпен салыстыруға талпыныстар байқалады. Сонымен бірге, Еуро одақ елдерінде төлемдер мен салық салудың әр түрлі жүйесі бар. Алайда, кей мемлекеттерде көлікке экологиялық салық алынады.

Атап айтқанда, Ұлыбританияда ол қозғалтқыштың түріне және бір шақырымға СО2 шығарындыларының мөлшеріне байланысты жылына 10 фунттан 2365 фунтқа дейін, ал Германияда СО2 шығарындыларының 1 грамына 2 евроны құрайды. Қазақстанда қозғалтқыш көлемі 1,6 л болатын Toyota Corolla мен Hyundai Solaris сияқты танымал автомобильдерге жыл сайынғы салық 10 мың теңгеден кем.

Ал көлемі 2,5 л болатын Toyota Camry салығы 21,9 мың теңгені құрайды. Ұлыбританияда қозғалтқыштың түріне және СО2 шығарындыларына байланысты Toyota Corolla (1,6 л), Hyundai Solaris (1,6 л) және Toyota Camry (2,5 л) салықтары екінші жылдан бастап 89,5 мың теңгені (165 фунт стерлинг) құрайды. Ал шақырымына 151-170 г шеңберінде шығарындыларды ескере отырып, бірінші жылы Toyota Corolla мен Hyundai Solaris-ке салынатын салық 317,4 мың теңгеге жетеді (585 фунт стерлинг).

Шақырымына 171-190 г шеңберінде шығарындыларды ескере отырып Toyota Camry 512,7 мың теңге (945 Фунт стерлинг) салық салынады. Германияда қозғалтқыштың көлеміне және СО2 шығарындыларына байланысты Toyota Corolla (1,6 л) жылдық салығы – 79,3 мың теңгені, Hyundai Solaris (1,6 л) – 74,7 мың теңгені, ал Toyota Camry (2,5 л) қазірдің өзінде 101,2 мың теңгені құрайды.

ЕО үшін (Жапония, Корея және басқа да автоөндіруші елдер сияқты) нарық көрші мемлекеттерден автохламдарды су басады деген қауіп жоқ. Бұл елдерде автопаркті осындай оқиғалардан қорғаудың экологиялық міндеті қойылмаған. Алайда біздің жолдарымызда АЭС-тен және бірінші кезекте көршілес Ресейден қауіпті жағдайдағы ескірген автомобильдер жол апатына ұшырап, жалпы апаттылық қаупін арттырып отыр. Қазақстанда сатылымдағы автокөліктердің басым бөлігі – отандық өндірістікі.

Жаңа импорттық автомобильдер есебінен сатуды едәуір ұлғайту мүмкін емес. Автосатылымдар бүкіл әлемде жалғасуда, бұл келесі геосаяси дағдарыспен күрделене түседі, дейді маманлар. ҚР-да тапшылық бүкіл әлемге қарағанда әлдеқайда баяу байқалады. Қазақстанның ішкі нарығы үшін импорт емес, ҚР-дағы автокредиттеудің жаңа бағдарламасы оң рөл атқарады.

Мамыр-маусым айларында ғана осы бағдарлама шеңберінде қазақстандықтар шамамен 10 мың жаңа авто сатып алады деп күтілуде. Айта кетерлігі, пайдаланылған автомобильдер бағасы жағынан қолжетімділігімен ерекшеленбейді.

Мәселен, қазақстандық нарықта ұсталған жеңіл автокөліктердің құны ағымдағы жылдың сәуір айының қорытындысы бойынша бір жылда бірден 16%-ке өсті. Бұл қазіргі дағдарысқа байланысты емес, өйткені бір жыл бұрын бағаның өсуі де айтарлықтай болды – 8,9%. Жаңа көліктердің жетіспеуіне байланысты бүкіл әлемде пайдаланылған автомобильдерге сұраныс артты.

Атап айтқанда, АҚШ-та пайдаланылған автомобильдердің рекордтық қымбаттауы байқалды: жылына 14,1%. Көрші Ресейде баға бір жылда бірден 72%-ке өсті. Нәтижесінде Қазақстанға қалдық қағидаты бойынша сатылуы мүмкін ұсталған автомобильдер жергілікті автопаркті жақсартуы екіталай, дейді сарапшылар.

Мәтіндегі ақпарат туралы

Біздің әлеуметтік желілерге жазылыңыздар және барлық оқиғалардан хабардар болыңыз!
Facebook Youtube Instagram Вконтакте Форум качества

Пікірлер

Комментарий қалдыру үшін порталға тіркеліңіз немесе кіріңіз

Авторизация через